De Nagy Academie staat voor het doorgeven van de contextuele benadering
aan de volgende generatie contextueel hulpverleners, -therapeuten en -opleiders
Contextuele introductietraining
In de contextuele introductietraining van de Nagy Academie maak je kennis met het gedachtegoed van professor Ivan Boszormenyi – Nagy, de grondlegger van de contextuele familietherapie. De meerwaarde van deze therapeutische stroming heeft zich in de afgelopen 50 jaar niet alleen in de therapeutische setting, maar ook binnen hulpverlening, zorg, pastoraat en onderwijs, ruimschoots bewezen.
Basisopleiding tot contextueel hulpverlener “Grondbeginselen”
Het fundament van de volledige opleiding wordt gelegd in deze 2 jarige contextuele basisopleiding “Grondbeginselen”. De opleiding rust op drie pijlers: theorie, praktijk en het persoonlijk ontwikkelingsproces van de student. In deze basisopleiding wordt verder gebouwd op de kennis en vaardigheden die de student meebrengt uit de praktijk en uit andere opleidingen. De aandacht wordt gericht op het op rechtvaardige wijze vorm geven aan de relationeel ethische taal en de meerzijdig partijdige grondhouding als hulpverlener.
Meer informatie…
Vervolgopleiding tot contextueel therapeut “Specialisatie”
Na de 2 jarige basisopleiding biedt dit vervolgtraject de mogelijkheid tot verdere specialisatie in – en integratie van het contextuele gedachtegoed met als doel om de relationeel ethische vaardigheden en de grondhouding van de aankomende contextueel therapeut verder te ontwikkelen.
Meer informatie…
Opleiding tot contextueel leertherapeut/docent intergenerationele familiedynamiek
De ultieme verdieping van het contextueel werken vind je in deze 3 jarige opleiding. De aandacht zal in het bijzonder gericht zijn op het internaliseren van de grondhouding en methodiek van de billijke wederzijdse belangenbehartiging/het aangaan van het dialogische proces dat leidt tot ontschuldiging op alle balansen van geven en ontvangen in het persoonlijke leven van de student, zodat de daaruit voortvloeiende professionele grondhouding en het vakmanschap van de kandidaat contextuele leertherapeut/docent in de intergenerationele familiedynamiek van professor I.B. Nagy zich verder kunnen ontvouwen.
Ook om les te gaan geven als contextueel methodiek-docent is deze opleiding toereikend.
Meer informatie..
Module Wijsbegeerte
In deze lessenreeks wordt het denken van I.B. Nagy vanuit deze beide filosofen toegelicht. Als contextueel werker staat de dialogische ontmoeting tussen therapeut en cliënt en tussen de cliënt en zijn context centraal, en daartoe is naast praktische bekwaamheid ook theoretisch inzicht onontbeerlijk.
Meer informatie…
Contextuele supervisie voor contextueel werkers
Na de 2 jarige basisopleiding biedt dit vervolgtraject de mogelijkheid tot verdere specialisatie in – en integratie van het contextuele gedachtegoed met als doel om de relationeel ethische vaardigheden en de grondhouding van de aankomende contextueel hulpverlener verder te ontwikkelen.
Contextuele supervisie voor contextueel therapeuten
Na de 2 jarige basisopleiding biedt dit vervolgtraject de mogelijkheid tot verdere specialisatie in – en integratie van het contextuele gedachtegoed met als doel om de relationeel ethische vaardigheden en de grondhouding van de aankomende contextueel therapeut verder te ontwikkelen.
Contextuele leertherapie voor leertherapeuten
Voor contextuele hulpverleners/therapeuten die de 4 jarige contextuele vervolgopleiding hebben afgerond. Leertherapie speelt zich af op het raakvlak van het persoonlijk proces van de contextueel opgeleide therapeut en de integratie van de theoretische concepten. En juist op dit snijvlak vinden we vanuit contextueel perspectief veel inzichten en worden mogelijkheden ontdekt om via integratie van de theorie in het persoonlijk leven, tot groei en verdere verdieping als contextueel therapeut te komen.
Meer informatie…
Contextuele supervisie/leertherapie voor contextuele docenten
Voor contextuele leertherapeuten/docenten die de 7-jarige contextuele opleiding in de intergenerationele familiedynamiek hebben afgerond. Minimaal vier bijeenkomsten per jaar die in een groep of individueel gevolgd kunnen worden.